første retter med trøfler truffleat

LuxurEat: Italiensk fortreffelighet i verden

En karriere i private banking før du går videre til italiensk kvalitetsmat. Roberto Ugolini, etter 25 år i Asia, vender han tilbake til Roma med et presist prosjekt: å gjøre italiensk fortreffelighet tilgjengelig for hele verden med en katalog med innovative gourmetforslag.

Ugolini, et merke som er synonymt med fortreffelighet innen verdens gastronomi ...

Made in Italy er vårt DNA. Det er det som gjør oss stolte i verden.

Roberto Ugolini

Jeg startet for 14 år siden med å importere Made in Italy til Asia, og når jeg snakker om Made in Italy i sammenheng med mat og vin, sikter jeg til en aktivitet med fokus på kvalitet, fortreffelighet, verdier og smaker.

Dessverre når du reiser til utlandet er det mange som snakker om å være italiensk, men profesjonalitet er en annen ting. Den asiatiske opplevelsen var preget av øyeblikk med vekst og stor tilfredshet, frem til ankomsten av Covid, et øyeblikk som uunngåelig avbrøt denne trenden og som førte til at jeg "tenkte" Italia på nytt. Karakteren min har alltid fått meg til å tenke at negative episoder fungerer som en stimulans for å generere nye ideer, og også i dette tilfellet skjedde det slik. Så jeg endret perspektivet mitt og skapte et merke som har som mål å unnfange, designe og produsere i Italia for å selge til utlandet også takket være samarbeidet med sønnene mine Giorgio og William, som allerede er involvert og opererer på forskjellige markeder rundt om i verden. Vi snakker om en produksjon basert på foredling, på gjenoppdagelsen av eldgamle smaker, verdiene til maten vår og vår opprinnelse, og legger til et snev av kreativitet som er i stand til å appellere ytterligere til en råvare som allerede er av stor verdi i seg selv . "Ugolini” er vårt nye merke, et brukervennlig navn, nå oppfattet som et synonym for kvalitet for forbrukeren og pålitelighet for våre partnere.

Mange år i utlandet, men med en italiensk sjel alltid i forgrunnen.

Jeg er helt enig i denne uttalelsen. Ikke overraskende har 25 år med å være borte fra byen min ikke fått meg til å miste min sterke romerske aksent. Jeg er veldig stolt over at jeg aldri har latt forbrukeren få meg til å glemme opprinnelsen min eller endre hva forretningskonseptet var. Jeg forble italiensk inntil kjernen, stolt over å ha vært den første som importerte «pinsa romana» til Asia, i tillegg til å ha fått kundene mine til å forstå betydningen av ordet «trøffel», et ord som inntil da antydet noe som potet . I dag er det 15 selskaper som importerer trøfler i Asia, men for å gi prestisje til dette produktet og til selskapet Urban, en av de italienske fortreffene, var undertegnede. Og med stor stolthet.

Nå tilbake i Italia, med hvilke prosjekter?

I dag er jeg mindre ung enn jeg var for 25 år siden, og jeg har tenkt å bli i landet mitt ved å bruke alle erfaringene jeg har fått i løpet av disse 25 årene med aktivitet. Alle produktene våre er nå plassert under et enkelt merke kalt "LuxurEat", en rot som tydelig erklærer målet om å gjøre våre fortreffeligheter tilgjengelige for hele verden, først og fremst trøfler og kaviar, også fordi ikke alle vet at Italia er den andre største produsent av kaviar i verden. En katalog bestående av gourmetforslag som viser vår innovative ånd. Jeg kan kunngjøre akkurat nå den kommende utgivelsen av innovative produkter, for eksempel kaviarolje og salt, en virkelig nyhet for gourmetverdenen, dessuten produkter som vil bli sertifisert Slow Food og sist, men ikke minst, den kommende presentasjonen av en fullstendig katalog. dedikert til produkter Kosher.

Roberto, hva er Made in Italy for deg?

Det er vårt DNA. Det er det som gjør oss stolte i verden. Et lite land som oppfattes som stort i utlandet. Ofte mer i utlandet enn i vårt land. Produsert i Italia, spesielt i matsektoren, er innovasjon og genialitet, to faktorer som finner sitt beste uttrykk i den kontinuerlige søken etter å transformere allerede utmerkede produkter til enda bedre produkter.

Intervju laget for Det unike magasinet

Lignende artikler